Copyright 2019 - Persbureau Noordoost Heerenveen

Flitsende reclameposters voor een flitsend openluchtspel. Toneelvereniging It Akkrumer Toaniel knalt er uit met een serie groene A3- en A2-posters met reclame voor hun openluchtspel op 13, 14, 16 en 17 mei 2014.

Pers- en Publiciteitsbureau Noordoost uit Heerenveen is actief op verschillende social media.

Al enige tijd maakt Noordoost gebruik van Twitter onder de naam @Noordoost_nl. Sinds kort heeft Persbureau Noordoost met Facebook.com/PersbureauNoordoost ook een eigen Facebook-pagina.

Het is de bedoeling dat er via deze kanalen en de nieuwe website van Noordoost regelmatig interessante nieuwtjes naar buiten worden gebracht. Overigens zijn medewerkers Alex J. de Haan (@AlexJdeHaan) en Martin de Vries (@Atinovic) ook via Twitter te volgen.

Een compleet nieuw reclamedoek van tien bij drie meter met een fraaie foto van een sloep, die in een herfstig zonnetje op weg is naar de winterstalling.

Het tafereel komt in de plaats van eenzelfde doek met alleen letters. Bezwaren van buren die uitkijken op de loods van Kooistra Winterstalling was de reden voor de verandering. ,,Het waren ook wel erg grote letters", vertelt eigenaar Durk Kooistra, die Persbureau Noordoost opdracht gaf tot een creatieve oplossing met een maritiem tafereel.

De redactie van Cobouw verwelkomde op 3 maart 2014 Rene Kesselaar als gasthoofdredacteur.

De eigenaar van Aannemersbedrijf Kesselaar en Zn. uit Alkmaar was onder andere verantwoordelijk voor de keuze van de XL-foto. Net als zijn voorganger, koos ook deze gasthoofdredacteur voor een foto van Persbureau Noordoost. Kesselaar bestudeerde alle foto's, die door de fotografen aan de redactie waren geleverd, zeer nauwkeurig. Uiteindelijk zocht hij de foto van Alex J. de Haan uit voor de XL-pagina. Zijn commentaar was kort maar krachtig: ,,Deze foto toont het werk van het midden- en kleinbedrijf. In de bouw zijn ontzettend veel mkb'ers."

De foto met de titel 'Precies gegoten en exact gemeten' is gemaakt in de nieuwbouw van woonzorgcentrum De Loet in Heiloo. Met een speciaal meetapparaat controleert een medewerker van Boelsz-Van Keulen Afwerkbedrijf uit Volendam voortdurend of de vloeibare anhydralietvloer niet hoger wordt dan de vereiste 55 millimeter.

In zijn rol als gasthoofdredacteur van het dagblad Cobouw heeft Maxime Verhagen een foto van Persbureau Noordoost gekozen als ,,extra-extra mooie'' XL-foto.

Het beeld van een duiker in de in aanbouw zijnde parkeergarage van de provincie Fryslan in Leeuwarden is over een dubbele pagina afgedrukt. De voorzitter van belangenorganisatie Bouwend Nederland nam een dag lang een kijkje bij het dagblad voor de bouw, speelde voor hoofdredacteur, gaf kritiek en koos de XL-prent.

De foto van de nieuwe gevel van het Alfacollege in Groningen is genomineerd voor de wedstrijd Beste Bouwfoto van 2013. De redactie van dagblad Cobouw koos de foto, die is gemaakt door Alex J. de Haan van Persbureau Noordoost in Heerenveen. De lezers van Cobouw mogen tot vrijdag 1 november op deze en vier anders foto's hun stem uitbrengen. De winnaar mag zich de maker van de Beste Bouwfoto 2013 noemen.

Noordoost won in 2009 en 2011 al de prijs voor de Beste Bouwfoto van die jaren. Het ging om een foto van het heien van 8500 palen in Kampen en de foto gemaakt vanaf een kraan op 120 meter hoogte van het DUO-gebouw in Groningen.

10111850b 400De Beste Bouwfoto van 2011 is van Persbureau Noordoost in Heerenveen. Het gaat om de foto van de nieuwbouw van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en de Belastingdienst in Groningen. Het Cruiseschip van Groningen, waarvan de top tot 85 meter reikt, werd gefotografeerd van 120 meter hoogte vanaf een bouwkraan. De klim naar boven was op zich al een avontuur. Het maken van de foto vanaf de achterzijde met kraanmachinist Robert Stokkingreef als figurant net zo zeer.

11082454 40010111850b 400

Twee foto's van Persbureau Noordoost zijn genomineerd voor de titel Beste Bouwfoto van het dagblad Cobouw. Lezers kunnen stemmen op het cruiseschip van Groningen, zoals de welgevormde nieuwbouw van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) wordt genoemd. En op de Dutch Rainmaker, een windmolen in Leeuwarden, waarmee water uit lucht kan worden gemaakt.

Pers- en publiciteitsbureau Noordoost in Heerenveen viert in 2011 het 25-jarig bestaan. Met opdrachtgevers, oud-werknemers en de huidige medewerkers is vrijdag 7 oktober 2011 op gepaste wijze bij het jubileum stilgestaan.

De start van Persbureau Noordoost op 6 oktober 1986 was het gevolg van de samenwerking van drie journalisten onder aanvoering van freelancer Alex J. de Haan. Samen met Fedde Ypma en Christian Wolsink werkte hij toen al voor kranten en tijdschriften in heel Nederland. Het werkgebied was het noorden en oosten van Nederland, ruwweg de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel en Flevoland.

Noordoost.nl / Persbureau Noordoost
Schans 1
8441 AB Heerenveen
persbureau@noordoost.nl

het adres voor WEBSITE BOUW | SEO | FOTOGRAFIE |  TEKST