Copyright 2019 - Persbureau Noordoost Heerenveen

Een compleet nieuw reclamedoek van tien bij drie meter met een fraaie foto van een sloep, die in een herfstig zonnetje op weg is naar de winterstalling.

Het tafereel komt in de plaats van eenzelfde doek met alleen letters. Bezwaren van buren die uitkijken op de loods van Kooistra Winterstalling was de reden voor de verandering. ,,Het waren ook wel erg grote letters", vertelt eigenaar Durk Kooistra, die Persbureau Noordoost opdracht gaf tot een creatieve oplossing met een maritiem tafereel.

De redactie van Cobouw verwelkomde op 3 maart 2014 Rene Kesselaar als gasthoofdredacteur.

De eigenaar van Aannemersbedrijf Kesselaar en Zn. uit Alkmaar was onder andere verantwoordelijk voor de keuze van de XL-foto. Net als zijn voorganger, koos ook deze gasthoofdredacteur voor een foto van Persbureau Noordoost. Kesselaar bestudeerde alle foto's, die door de fotografen aan de redactie waren geleverd, zeer nauwkeurig. Uiteindelijk zocht hij de foto van Alex J. de Haan uit voor de XL-pagina. Zijn commentaar was kort maar krachtig: ,,Deze foto toont het werk van het midden- en kleinbedrijf. In de bouw zijn ontzettend veel mkb'ers."

De foto met de titel 'Precies gegoten en exact gemeten' is gemaakt in de nieuwbouw van woonzorgcentrum De Loet in Heiloo. Met een speciaal meetapparaat controleert een medewerker van Boelsz-Van Keulen Afwerkbedrijf uit Volendam voortdurend of de vloeibare anhydralietvloer niet hoger wordt dan de vereiste 55 millimeter.

In zijn rol als gasthoofdredacteur van het dagblad Cobouw heeft Maxime Verhagen een foto van Persbureau Noordoost gekozen als ,,extra-extra mooie'' XL-foto.

Het beeld van een duiker in de in aanbouw zijnde parkeergarage van de provincie Fryslan in Leeuwarden is over een dubbele pagina afgedrukt. De voorzitter van belangenorganisatie Bouwend Nederland nam een dag lang een kijkje bij het dagblad voor de bouw, speelde voor hoofdredacteur, gaf kritiek en koos de XL-prent.

De foto van de nieuwe gevel van het Alfacollege in Groningen is genomineerd voor de wedstrijd Beste Bouwfoto van 2013. De redactie van dagblad Cobouw koos de foto, die is gemaakt door Alex J. de Haan van Persbureau Noordoost in Heerenveen. De lezers van Cobouw mogen tot vrijdag 1 november op deze en vier anders foto's hun stem uitbrengen. De winnaar mag zich de maker van de Beste Bouwfoto 2013 noemen.

Noordoost won in 2009 en 2011 al de prijs voor de Beste Bouwfoto van die jaren. Het ging om een foto van het heien van 8500 palen in Kampen en de foto gemaakt vanaf een kraan op 120 meter hoogte van het DUO-gebouw in Groningen.

10111850b 400De Beste Bouwfoto van 2011 is van Persbureau Noordoost in Heerenveen. Het gaat om de foto van de nieuwbouw van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) en de Belastingdienst in Groningen. Het Cruiseschip van Groningen, waarvan de top tot 85 meter reikt, werd gefotografeerd van 120 meter hoogte vanaf een bouwkraan. De klim naar boven was op zich al een avontuur. Het maken van de foto vanaf de achterzijde met kraanmachinist Robert Stokkingreef als figurant net zo zeer.

11082454 40010111850b 400

Twee foto's van Persbureau Noordoost zijn genomineerd voor de titel Beste Bouwfoto van het dagblad Cobouw. Lezers kunnen stemmen op het cruiseschip van Groningen, zoals de welgevormde nieuwbouw van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) wordt genoemd. En op de Dutch Rainmaker, een windmolen in Leeuwarden, waarmee water uit lucht kan worden gemaakt.

Pers- en publiciteitsbureau Noordoost in Heerenveen viert in 2011 het 25-jarig bestaan. Met opdrachtgevers, oud-werknemers en de huidige medewerkers is vrijdag 7 oktober 2011 op gepaste wijze bij het jubileum stilgestaan.

De start van Persbureau Noordoost op 6 oktober 1986 was het gevolg van de samenwerking van drie journalisten onder aanvoering van freelancer Alex J. de Haan. Samen met Fedde Ypma en Christian Wolsink werkte hij toen al voor kranten en tijdschriften in heel Nederland. Het werkgebied was het noorden en oosten van Nederland, ruwweg de provincies Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel en Flevoland.

Een jubileumactie voor nieuwe klanten. Het jarige Persbureau Noordoost in Heerenveen geeft nieuwe klanten in 2011 bij hun eerste aankoop van een foto uit het online-archief een tweede foto cadeau.

De viering van het 25-jarig bestaan is voor Noordoost aanleiding om te trakteren. Elke nieuwe, geregistreerde klant kan in het archief op www.noordoost.nl rondneuzen en foto's downloaden. De actie loopt het einde van 2011 en is bedoeld voor redacties van kranten en tijdschriften, reclamebureaus, uitgevers enzovoort.

Vragen? Mail: Noordoost.nl

10080652 400 koeien mistDe dieven van de prijswinnende foto van 'Koeien in Mist' hebben zich gemeld bij de maker ervan, Persbureau Noordoost in Heerenveen. Na afloop van een avondje stappen had het duo zaterdagnacht de foto uit een houten lijst aan de zijmuur van het kantoor aan de Schans gerukt. Twee van de drie jongens, die op beelden van een bewakingscamera stonden, hebben bekend. De derde hield zich afzijdig. Het gaat om jongens van 17 en 18 jaar uit twee dorpen vlakbij Heerenveen.

De beide jongens, een van hen is boerenzoon, vonden de koeienfoto wel mooi. Ze hebben geen verklaring voor hun gedrag, behalve dan dat er drank in het spel was. ,,We weten eigenlijk niet wat we met de foto moeten doen. Het spijt ons enorm. We hadden dit nooit moeten doen'', lieten ze in een telefoongesprek weten. Reden om zich te melden was de aankondiging van Persbureau Noordoost om de bewakingsbeelden eventueel op internet te publiceren. De knapen werden gefilmd met camera's, die na een serie vernielingen vorig jaar door een collega-ondernemer werden geplaatst. Het bureau wil de schade - zo'n 1250 euro - op de beide stappers verhalen.

Noordoost.nl / Persbureau Noordoost
Schans 1
8441 AB Heerenveen
persbureau@noordoost.nl

het adres voor WEBSITE BOUW | SEO | FOTOGRAFIE |  TEKST